Nieuwe oplossingen van Wibu-Systems voor licentiebeheer met de klant als middelpunt

Deel op:

Software renderend maken is van essentieel belang voor ontwikkelaars van standaard software en embedded systemen om te kunnen blijven investeren in innoverende oplossingen. Met een goede planning en strategische keuzes in het beginstadium van het ontwikkeltraject is op het moment van de release een goed controleerbare vrijgave mogelijk. Een uitgebreid licentiebeheerssysteem is de basis voor extra omzet in bestaande en nieuwe marktsegmenten.

Frost & Sullivan, leider in consultancy voor groeimarkten, heeft klantonderzoek gedaan naar de eisen en behoeften om zowel het rendement te bewaken als de licenties van software optimaal te beheren. Eerder werd een whitepaper vrijgegeven over de kenmerken van succesvolle licentiëringsoplossingen, van omzet verhogende licentiëringsopties tot bescherming tegen hackers. “In de veeleisende globale economie zoeken zowel de leveranciers als de klanten oplossingen om de omzet te verhogen met een goede beheersing van de kosten zonder te moeten inboeten in flexibiliteit. Leveranciers kunnen niet langer de licentievoorwaarden dicteren. De veranderende tijden vragen dat leveranciers de klant centraal stellen bij het bepalen van de verschillende mogelijkheden voor gebruikslicenties op de software. Voor een goed resultaat voor beide partijen moeten daarbij ook goede maatregelen genomen worden tegen piraterij en diefstal van intellectueel eigendom.“ aldus Avni Rambhia, senior industrie analist bij Frost & Sullivan.

Wibu-Systems heeft sinds de oprichting in 1989 technologie geleverd voor een groot aantal applicaties, grafisch, medisch, industrieel, financieel, etc… Grote namen zoals Graphisoft, Bosch, Sirona, Rockwell en Wincor-Nixdorf maar ook duizenden kleinere bedrijven hebben gekozen voor oplossingen van Wibu-Systems met een groot aantal opties voor licentiëring op basis van geavanceerde versleutelingstechnieken. Door toepassing van een goede externe oplossing voor licentiëring hebben deze bedrijven veel extra omzet behaald tegen lagere kosten. De technologie van Wibu-Systems blinkt uit in de manier waarop features en programmadelen on-demand ter beschikking zijn te stellen. Daarbij levert Wibu-Systems een goede bescherming van de software opdat het gewenste pad ook echt gevolgd wordt.

Het volledige whitepaper genaamd “Best Practices in Software Monetization” is te downloaden via https://www.wibu.com/nl/fs/fswhitepaper.html. In een tweetal webinars worden het rapport van Frost & Sullivan en de oplossingen van Wibu-Systems voor de beveiliging en licentiëring van desktop en embedded software toegelicht. Er zijn sessies gepland voor 4 december 2012 en 15 januari 2013. Registratie en deelname zijn kosteloos en mogelijk via https://www.wibu.com/nl/fs.html.

"Niet alleen werden we al gezien als Hot Vendor in de "Global Software License Management Market" studie van Frost & Sullivan nu worden we in de meest recente studie ook genoemd als een duidelijk voorbeeld van een leverancier met de juiste aandacht voor functionaliteit en bescherming voor software ontwikkelaars en gebruikers. Dit rapport kan ISV's helpen om goede keuzes te maken voor de licentiëring van de software" aldus Oliver Winzenried, CEO en oprichter van Wibu-Systems.

Download persbericht

Naar top