Wibu-Systems opent kantoor in Stockholm om Scandinavische-Baltische regio te bedienen

Deel op:

Wibu-Systems opent nieuw kantoor in Zweden van waaruit het bedrijf zijn expertise in het beschermen van digitale informatie en softwarelicentiemanagement zal leveren aan afnemers in de Scandinavische en Baltische landen.

Wibu-Systems, vooraanstaand leverancier van oplossingen voor de bescherming van digitale activa en licentiemanagement, gaat de bedrijfsactiviteiten uitbreiden naar de Scandinavische landen en de landen rond de Baltische Zee. Gecombineerd wordt de regio ook wel aangeduid als ’Nordic-Baltic Eight’. Het hoofdkantoor komt in Stockholm, waar de dagelijkse leiding in hand zal zijn van Marcel Hartgerink, die al vele jaren betrokken is bij de internationale expansie van Wibu-Systems.

Scandinavië, met zijn hoogopgeleide bevolking, uitstekende digitale infrastructuur en een voorliefde voor slimme oplossingen en vooruitstrevende design, bewijst zich al heel lang als een voedingsbodem voor innovatie in Europa. De diverse economieën van Denemarken, Zweden, Noorwegen en Finland omvatten veel ondernemingen die het potentieel van het digitale tijdperk en nieuwe technologieën volledig hebben omarmd. Zo zijn er voorbeelden uit de traditionele industrie, waaronder één van de bekende automakers, die overstapte naar een volledig elektrische vloot. Ook treffen we voorbeelden aan van nieuwe bedrijfsmodellen van start-ups die een revolutie teweegbrengen in openbare diensten, gezondheidszorg, media en vele andere delen van het economische landschap. De kleinere Baltische staten leveren ook wereldprestaties als het gaat om baanbrekende modellen voor digitaal bestuur, slimmere IT-gestuurde economische processen en de acceptatie van een wendbare ondernemingscultuur.

Inmiddels erkennen de ondernemers en politieke leiders in de regio het belang van veiligheid en betrouwbaarheid als het fundament van hun nieuwe digitale samenlevingen. Ook in de noordelijke en noordoostelijke gebieden van Europa gaan de ontwikkelingen snel: cyberaanvallen zijn een constante zorg, vooral omdat statelijke actoren zich steeds meer op dit terrein begeven. Een effectieve bescherming van intellectueel eigendom is een absolute voorwaarde voor gezonde digitale economieën. Jonge softwarebedrijven en IT-gedreven organisaties, zoals ontstaan sinds de jaren negentig rond de Oostzee, zien hun belangrijkste activa niet in fysieke goederen of fysieke gebouwen, maar in meer immateriële hulpbronnen: softwarecode, data en informatie. Het vermogen om dergelijke activa niet alleen veilig te stellen, maar ook om ze betrouwbaar en winstgevend op de markt te brengen, is van groot belang.

Wibu-Systems bedient al langer Scandinavische klanten vanuit de hoofdvestiging in Karlsruhe. Met meer dan drie decennia aan ervaring in technologische evolutie heeft het Duitse bedrijf naam gemaakt als een van de belangrijkste leveranciers van licentie- en beschermingstechnologie. Het vlaggenschip van de productlijn is de CodeMeter-reeks. Die fungeert enerzijds als een betrouwbaar schild tegen cyberaanvallen, IP-diefstal en sabotage en anderzijds als een echte ’business enabler’ met veelzijdige licentiemodellen. Die maken het mogelijk geld te verdienen met software, met data, alsmede met een hele reeks cloudaanbiedingen en technische en commerciële diensten, allemaal met één doel: de digitale economie een betere, veiligere en meer lonende plek maken.

Marcel Hartgerink heeft zich al bewezen bij de internationale expansie van het bedrijf. Hij voegt nu de Scandinavische en Baltische regio toe aan zijn ’track record’ van succes en uitstekende service in Engeland, Frankrijk, de Benelux en op het Iberisch schiereiland. “Beide kusten van de Baltische Zee hebben een reputatie als Europa's Silicon Valley voor nieuwe digitale samenlevingen. Ik ben verheugd dat ik deze kans krijg om onze expertise naar deze regio te brengen in een meer gerichte, toegewijde en unieke Scandinavisch-Baltische vorm. Stockholm is de perfecte plek om dat te doen”, aldus Hartgerink.

Op 16 november zal in het kader van de reguliere Wibu Workshop een introductieseminar worden gehouden in Stockholm en op 23 november in Kopenhagen. Aanmelden hiervoor en voor het online alternatief kan.

Naar top